گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 / 10 / 1391برچسب:عمر موسی,مصر,مرسی,اخوان المسلمین,نخست وزیری,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

عمرو موسی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهد داد که جبهه نجات ملی مصر منحل شود، اعلام کرد، شورای نظامی پیشنهاد بر عهده گرفتن منصب نخست‌وزیری را به وی داده بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب از برخی جزئیات مرحله حاکمیت شورای نظامی بر مصر پرده برداشت و گفت: پیشنهاد بر عهده گرفتن پست نخست‌وزیری به من داده شد، اما من نپذیرفتم و این جریان با یک عذرخواهی پایان یافت. وی در ادامه افزود: گمان نمی‌کنم که شورای نظامی مصر با نامزد شدن من در انتخابات ریاست جمهوری موافق بوده باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اخباری مبنی بر توطئه‌چینی جبهه نجات ملی برای سرنگونی محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر درست است یا خیر، اظهار کرد: این سخن توهم است، چرا که اعلام مخالفت ما به معنای توطئه نیست. وی افزود: توطئه آن چیزی است که ما در خصوص وکیل مدافعی شنیدیم که پنج یا شش تن از رهبران جبهه نجات را به "خیانت‌ بزرگ" متهم ساخت. عمرو موسی همچنین با تاکید بر اینکه جبهه نجات ملی مصر از بین نخواهد رفت، به تلاش‌هایش برای یکپارچه سازی اندیشه سیاسی در داخل این جبهه اشاره کرد و گفت: مردم نظامی دیکتاتور یا فروپاشی اقتصاد کشور را نمی‌پذیرد. وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ میان تمام گروه‌های سیاسی در جبهه نجات ملی مصر برای شرکت در انتخابات به عنوان یک جبهه مخالف، در جریان است. دبیرکل سابق اتحادیه عرب از مسئولان مصری درخواست کرد تا جبهه مخالفان را به رسمیت بشناسند. وی تاکید کرد: در شرایطی که بحران اقتصادی و ناآرامی‌ها به فروپاشی کشور منجر خواهد شد، قانون اساسی نیز تجزیه و مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است.



-